Home > Borging van gedrag

30 dagen Challenge  perflectie

Hét online platform om blijvende gedragsverandering te realiseren

Herkenbaar?

Je gaat naar een training omdat je dingen wil leren.  Als de training voldoet aan je verwachtingen dan wil je het geleerde natuurlijk integreren in je manier van werken. Want daarvoor ga je naar een training, toch? Maar je goede voornemens blijken beperkt houdbaar, want voordat je het weet zit je weer in je dagelijkse werkflow en draai je weer volledig op je automatische piloot. Je baalt, want je had gehoopt er meer uit te halen! 

Wat je nodig hebt

De eerste 30 dagen direct na de training zijn cruciaal als het gaat om gedragsverandering. Want 30 dagen nieuw gedrag dagelijks herhalen zorgt voor nieuwe neurale verbindingen in je hersenen, waardoor het nieuwe gedrag als het ware geborgd/verankerd wordt. Maar direct na de training mis je een maatje, een buddy om je de eerste 30 dagen te ondersteunen in de gewenste verandering. Maar gelukkig, die is er nu! 

Hier is jouw online buddy!

Stap 1

NulmetingBepaal je leerdoel en geef aan welk cijfer je jezelf geeft op dit moment, met een korte toelichting op het cijfer. Dit is je nulmeting. 

Aan het eind van jouw 30 dagen Challenge geef je jezelf opnieuw een cijfer, met daarbij wederom een korte toelichting. 

 

 

Stap 2

GedragingenHet doel 'weer grip krijgen op mijn werk' is natuurlijk te algemeen. Dit dient vertaald te worden naar kleine haalbare stappen, concrete gedragingen waar je dagelijks op kunt sturen. Die hebben wij alvast voor je aangemaakt omdat deze gedragingen standaard in de training zitten en daarmee logisch aansluiten.

 

Stap 3

Dagelijks reflecterenHet instellen van je reflectiemomenten. Het online platform stuurt je een mailtje of sms bericht op de dagen dat je werkt. Dit kun je individueel instellen, met daarbij zelfs de tijd dat het jou het beste uitkomt. Reflecteren kan op je computer, laptop of telefoon. Aan jou de keus!

 

Stap 4

Tijdlijn Dagelijks kort reflecteren. Op het moment dat je inlogt en gaat benoemen hoe het is gegaan met het  oefenen van je nieuwe gedrag, geef je jezelf een x-aantal sterren (gamification). Hoe meer sterren, hoe beter het ging. Daarbij beschrijf je in het open vakje wat er precies goed ging of wat juist even niet zo lekker ging. Dit kost je dagelijks hooguit twee a drie minuten, meer niet. En wat ook leuk is: je ontvangt tips, quotes, een boeksuggestie of een inspirerend filmpje dat past bij de geselecteerde  gedragingen. Extra inspiratie om jou optimaal te ondersteunen in het bereiken van de door jou gewenste resultaten! 

We hebben ook Open Inschrijving trainingen
Bekijk onze open trainingen
© 2018 AndersDenkenAndersDoen