Home > In-company trainingen > MEESTER IN JE WERK

MEESTER IN JE WERK

Vergroot je persoonlijk leiderschap, word weer baas over je mail en agenda en bespaar 20% tijd!

Herken je dit?

Op het werk structureel een tekort aan tijd? Altijd weer die volle mailbox? Aan het einde van een werkdag moe naar huis? Het gevoel dat je geleefd wordt en achter de feiten aanloopt? Altijd klaarstaan voor anderen en hierdoor te weinig tijd voor je eigen werk? Moeite met het aangeven van jouw grenzen? En ben je dit helemaal zat? Dan is het de hoogste tijd om tijd te maken voor de training ‘Meester in je werk’!

 

ALS JE NIET LANGER WORDT BETAALD VOOR HET AANTAL UREN DAT JE WERKT, MAAR ALLEEN VOOR DE RESULTATEN DIE JE OPLEVERT, WAT ZOU JE DAN ANDERS DOEN?

 

Geen tijd? Geen prioriteit! 

'Geen tijd' bestaat niet. We hebben allemaal evenveel tijd. Alleen de manier waarop we met onze tijd omgaan, dat is verschillend. Het stellen van prioriteiten. En dat vinden we vaak lastig in de veelheid en snelheid van informatie. Wat is urgent, wat is belangrijk. Gerichte keuzes maken, het kan! Je kunt ook ergens tijd vandaan halen. Namelijk door iets niet meer te doen of door iets efficienter te doen, waardoor je tijd bespaart. Als je de training 'meester in je werk' volgt, dan is het resultaat dat je 10 tot 20% tijdwinst realiseert door o.a. beter te organiseren, beter prioriteiten te stellen en beter je grenzen aan te geven. Om dit te bereiken moet je hoe dan ook een paar kleine dingen veranderen in je gedrag. Daarover geef ik je graag alle tips en informatie tijdens de training.

 

ALS JE DOET WAT JE ALTIJD HEBT GEDAAN, DAN KRIJG JE DE RESULTATEN DIE JE ALTIJD KREEG. WIL JE EEN ANDER RESULTAAT, DAN ZAL JE IETS ANDERS MOETEN DOEN.

 

We zijn gewoontedieren 

Automatische piloot95% van al ons gedrag is gewoontegedrag. Het zit zo in je systeem dat je jezelf er niet bewust van bent. Voorbeeld: Je wilt leren je grenzen beter aan te geven, maar voordat je het weet heb je al 'JA' gezegd tegen de ander. Of je plant tijd in je agenda voor je eigen werk, maar komt vervolgens afspraken met jezelf niet na. Of je hebt jezelf beloofd 's avonds niet meer over te werken en in plaats daarvan te gaan sporten. Maar na een paar dagen kruip je 's avonds toch weer achter je laptop om nog wat te werken. Je weet wat goed voor je is, maar je doet het niet. Hoe verander je dit gedrag? 

 

Balans tussen inspanning en ontspanning

balans tussen inspanning en ontspanningWat doe je als je telefoon leeg is? Dan hang je je telefoon aan de oplader. Wat doe je als je energie laag is? Ga je dan dingen doen die je opladen, dus ook overdag tijdens je werk? Even een stukje wandelen, wat meer ruimte tussen afspraken plannen, niet achter je computer eten, etc.? Of werk je door tot het eind van de dag en plof je 's avonds uitgeput op de bank en heb je geen energie meer over? 

 

HET GAAT NIET OM DE BALANS WERK-PRIVE MAAR OM EEN BALANS TUSSEN INSPANNING EN ONTSPANNING

 

Meester in je werk: de bouwstenen

"Begin met het einde voor ogen" is een bekende uitspraak van Covey. Weet welke resultaten je wanneer moet opleveren en weet dus wat je resultaatgebieden zijn (de grote keien in je werk). Je agenda en mail zijn ondersteunende middelen om zichtbaar te sturen op je resultaten. Neem je laptop mee naar de training voor het praktische gedeeelte!

'Organiseer je werk' en 'begin met het einde voor ogen' zijn de praktische bouwstenen, je systeem. De overige bouwstenen gaan over proactief gewoontegedrag. Je persoonlijk leiderschap. Tijdens de training zal de nadruk liggen op gedrag.

 

 

10-20% TIJDWINST PER MEDEWERKER PER WEEK!

Resultaat van je training

  • Meer energie
  • Beter prioriteiten stellen 
  • Beter je grenzen aangeven
  • Balans tussen gepland en adhoc werk
  • Betere balans tussen inspanning en ontspanning
  • Overzichtelijk mappenstructuur in je mail
  • Onderhanden werk gepland in je agenda
  • Meer focus, minder afleiding
  • DoeHetNu als krachtige werkgewoonte
  • Een systematisch lege Inbox
  • Handvatten voor meer persoonlijk leiderschap
  • 10-20% tijdwinst per week

 

Offerte aanvragen Contact opnemen

Individueel kun je je ook inschrijven voor de open trainingen

 

23 april 2020

Dit vinden deelnemers van de training

9/10
Grip op je werk

Ik heb de cursus 'grip op je werk' mogen volgen.
SUPERGAVE cursus!!
Normaal gesproken verwacht ik te veel van een cursus en loop ik lichtelijk teleurgesteld weer weg. Maar deze was boven mijn verwachtingen.
Vooral de humor en het interactieve maakte het de hele dag door leuk. En uiteraard ook nog veel opgestoken.

Agka Klaver
Mee&dewering | Geschreven op 28 januari 2019
8/10
Krijg weer grip op je werk

Ik heb veel aan de training gehad. Vooral geeft het mij rust dat ik de mail in resultaatgebieden heb opgezet en daar alles naartoe doe om orde in al het mailverkeer te brengen. Deze gebieden en kleuren gebruik ik ook in mijn agenda en in google drive, waardoor ik nu alles goed terug kan vinden. Wel moet ik in de gaten blijven houden dat ik mijn Postvak In leeg houdt. Deze training is interessant voor iedereen die met veel afspraken en mailverkeer te doen hebben. Je kunt alles terug vinden, je ziet een bepaalde ordening in je agenda door gebruik van de kleuren. Zo weet je ook hoe de verdeling is van jou taken.

Sonja Kroon
Zorggroep Amstelring locatie Het Schouw | Geschreven op 20 december 2018
9/10
Krijg weer grip op je werk

Zelfs via videodeelname (ik zat ziek thuis) vond ik het een boeiende cursus. Een hele dag is nogal wat, maar de tijd vloog om en de combi tussen uitleg, doen en meteen in de praktijk omzetten sprak mij zeer aan!

Jutta Stachelhaus
Zorggroep Amstelring locatie Vreugdehof | Geschreven op 10 december 2018
9/10
Krijg weer grip op je werk

Het is een inspirerende en afwisselende training met de opdrachten die we deden.

Pascale Mewe
Zorggroep Amstelring locatie Vreugdehof | Geschreven op 5 december 2018
9/10
Krijg weer grip op je werk

In een dag tijd leer je jezelf beter kennen, weet je hoe je je beter kunt focussen op het werk en hoe je op een vriendelijke manier je grenzen aan kunt geven. Het is geen zweverig verhaal, maar juist heel praktisch. Je krijgt op een simpele manier inzicht in je huidige en gewenste tijdbesteding, en hoe je in de toekomst er voor kunt zorgen dat je niet opgeslokt wordt door de waan van de dag. Daarnaast worden ook praktische tips gegeven om bijvoorbeeld je agenda en je mail gestructureerd bij te houden. Het leuke aan deze cursus is: je hoort het niet alleen, maar je gaat er ook echt mee aan de slag. Het resultaat aan het eind van de dag: een bak aan inzicht, een opgeschoonde mailbox en een gestructureerde agenda. En dat allemaal onder leiding van Gert Blaas van Anders Denken, Anders Doen, die zegt waar het op staat en die je aan de hand van pakkende voorbeelden en de nodige dosis humor alle tips en tricks bijbrengt.

Meis Broeders
Gemeente Goeree-Overflakkee | Geschreven op 29 mei 2018
We hebben ook Open Inschrijving trainingen
Bekijk onze open trainingen
© 2020 AndersDenkenAndersDoen